5 Dôvodov, prečo (ne)absolvovať najtvrdší Rétorický Tréning

 

Prečo by ste sa mali zaoberať nejakou rétorikou? Nie ste predsa profesionálny rečník. Alebo…?

Dobre – možno nie ste profesionálny rečník…

Možno však čas od času prednášate, alebo vás v blízkej dobe čaká dôležitá prezentácia.

Možno cítite, že to zatiaľ nie je celkom ono. Možno ste už dokonca nejednu prednášku „zvrzali“ a tie pocity frustrácie už nechcete nikdy viac zažívať. 

Možno práve preto ste si povedali „dosť!“ a konečne túžite získať pri prezentovaní ľahkosť.

Súčasne vás nadchýna predstava, že ľudia vám odteraz pri každej prednáške visia na perách a hltajú každé vaše slovo. 

Je to niečo, čo by vám stálo za to?

Výborne! Je šanca, že práve vy by ste sa mohli stať Rétorickým Mágom.

Aby bolo od začiatku jasno (Úprimné upozornenie)

V tomto článku budem hovoriť o dôvodoch, prečo sa zúčastniť na mojom kurze Magická Rétorika.

Určite vás však nebudem „namotávať“ ani presviedčať, že musíte prísť – ani vám nebudem nanucovať tento kurz. 

Každopádne – budem hovoriť výlučne o tých najdôležitejších dôvodoch, prečo by ste mali tento kurz absolvovať, ak sa chcete stať omnoho vplyvnejším rečníkom.

(Súčasne vás budem na konci článku od účasti na tomto kurze dôrazne odhovárať.

Dôvody, prečo tak urobím, vám dajú veľký zmysel, keď si prečítate celý článok až do konca.

Pripravení? Tak poďme na TOP 5 dôvodov, prečo (ne)absolvovať najvtrdší Rétorický Tréning

Dôvod #1: Žiadne lacné triky. Len to, čo naozaj funguje

Videli ste už niekedy vystúpenie dedinského kúzelníka?

Takýto hobby-kúzelník sa ešte len postaví pred svoje publikum, a už od prvej sekundy je jasné, akú (nízku) úroveň jeho predstavenie bude mať…

Dedinský kúzelník síce ovláda pár lacných trikov, no tie už väčšina ľudí stokrát videla.

Jeho „umenie“ nielen, že nikoho nenadchne. Naopak – často vzbudí nudu, v horšom prípade trápny súcit.

Takto však pôsobí drvivá väčšina prezentujúcich…

Síce ovládajú pár „zaprášených“ trikov, no väčšina v publiku tieto triky už pozná a absolútne nikoho nenadchnú.

Mnohí rečníci – presne ako dedinskí kúzelníci – vzbudzujú u svojho publika v tom lepšom prípade nudu. V tom najhoršom prípade trápny súcit.

Je nuda a súcit to, čo chcete vzbudzovať vy…??

Ak sa chcete v prezentovaní stať „Davidom Copperfieldom“, potrebujete začať robiť veci inak, ako to robí masa…

presne to učím účastníkov na mojom autorskom Rétorickom Ultra-kurze:

Magická Rétorika >>

Dôvod #2: Profesionálna a okamžitá spätná väzba

Otázka: Ako sa naučíte hrať tenis?

Iste nie tým, že budete o tenise iba čítať knihy. Lenže ani nie tým, že vybehnete na kurt a začnete búšiť hlava-nehlava do loptičky a chaoticky pobehovať po kurte.

Je síce pravda, že aj takýmto spôsobom by ste sa do určitej miery zlepšili, no asi by sme sa zhodli na tom, že pravdepodobnosť, že prekročíte „dedinskú ligu“ bude takmer rovná nule.

Tak isto je to aj s prezentovaním na verejnosti

To, že vybehnete na pódium a budete bez plánu „skúšať“ to, či ono, môže spôsobiť nejedného unudeného diváka – v tom lepšom prípade. 

To, čo v tenise i v prezentovaní funguje najviac, je okamžitá profesionálna spätná väzba. Tá vám pomôže robiť najrýchlejšie pokroky.

Predstavte si to takto:

Účastník stojí pred skupinou a podľa zadania odprezentuje svoju časť. 

Hneď potom, ako skončí, dostane odbornú spätnú väzbu, čo urobil dobre a čo mohol urobiť ešte oveľa lepšie.

Dôležité je práve toto načasovanie. Spätná väzba, ktorá prichádza neskoro už nie je tak dobre spracovaná na podvedomej úrovni. A to môže veľmi zbrzdiť progres. Preto dostávajú moji účastníci spätnú väzbu hneď!

A ideme poriadne do hĺbky…

Spätná väzba sa netýka len slov,

… ktoré účastník použil. Takisto dostáva spätnú väzbu na svoj postoj, dokonca už na svoj príchod pred ľudí (prvý dojem je ohromne dôležitý a mnohí tu robia zbytočne množstvo chýb).

Ďalej pripomienkujem hlasitosť, tonalitu, reč tela… Plus prvky vplyvu, ktoré postupne do každej ďalšej prezentácie zapájame.

Znova a znova!

Ak je to potrebné, celé to opakujeme dovtedy, kým nie je výsledok optimálny a účinok na publikum chirurgicky presný.

A verte mi – každý z nás je schopný oveľa väčších výkonov, ako si spočiatku dokážeme pripustiť.

Najtvrdší rétorický tréning

Nenadarmo mi mnohí účastníci hovoria, že keď prešli Magickou Rétorikou – všetko ostatné je pre nich potom úplna pohoda a „brnkačka“.

Mnohí dokonca hovoria: „Toto je najtvrdši a najúčinnejší rétorický tréning, na ktorom som kedy bol/a“. (Každý účastník sa dostane cca 7-10 krát pred skupinu a prezentuje + dostáva zakaždým spätnú väzbu.)

Presne cielená, kompetentná spätná väzba (a jej zapracovanie) je totiž to, čo nám umožňuje rásť najrýchlejšie. Preto sú pokroky mojich účastníkov už za dva dni tak masívne.

Mimochodom – aj práve preto je tento tréning jeden z najdrahších, aký dokážete u nás nájsť. 

Cuká vám už od nedočkavosti v ruke a chcete klikať na web seminára www.magicka-retorika.sk? Nie tak rýchlo – ešte nie sme ani v polovici :) 

Dôvod #3: Vyšší vplyv

Položili ste si už otázku, prečo vôbec chcete vedieť lepšie prezentovať pred ľuďmi? 

Jednou zo zásadných odpovedí by mal byť učite vplyv. 

A to je presne to, čo drvivá väčšina rečníkov nemá.

Nemajú dostatočný vplyv. Ľudia ich nenasledujú. A to ani vtedy, ak sa rečníci veľmi snažia. 

Mnohí si potom povedia: „Asi nemám gén vplyvu, mám holt smolu“. 

Lenže nie je to o žiadnych génoch ani vrodených talentoch.

Vplyv je oveľa viac o tom, čo robíte, prípadne nerobíte. 

 

Na Magickej Rétorike mám pre účastníkov pripravené ľahko osvojiteľné prvky podvedomého vplyvu, ktoré spôsobujú, že pozornosť publika enormne narastá a ľudia dostávajú chuť nasledovať zámer rečníka. 

A to je presne to, o čo v prezentovaní ide.

Dôvod #4: Vyššie príjmy

Čo myslíte: Ide podľa vás pri prezentovaní na verejnosti aj o navyšovanie príjmov?

Za mňa: Definitívne!

Ako skvelý a pútavý rečník máte veľmi reálne šance navýšiť svoje príjmy.

A to významne.

Ak sa bavíme o slovenskom a českom trhu – ako kvalitný speaker dokážete zarobiť niekoľko stoviek eur za hodinovú prednášku.

(Info: Ak by ste sa pýtali, aká je moja taxa – je to 1.500 Eur za hodinovú prednášku [plus DPH]).

Ako rečník takpovediac nemáte príjmový strop.

Ak však neplánujete byť profesionálnym rečníkom, ktorý si za svoje prednášky účtuje peniaze, máte ďalšie možnosti…

Jednou z nich je prezentovať vaše služby alebo produkty (vhodným rámcom pre takéto prezentácie môžu byť: konferencie, festivaly, školenia, takisto však aj online video, články atď).

A to tak, aby ich ľudia chceli kupovať, a aby pritom ani nepomysleli na to, že by s vami chceli jednať o cene.

(Ešte jedno info: Ak by ste sa pýtali, koľko sa dá takto generovať – Pri mojich prednáškach nie je výnimkou generovať predaje rádovo v desiatkach tisíc eur – za jednu prednášku.)

 

Avšak pozor…

moje výsledky sú vysoko nadpriemerné a nesľubujem, že presne také isté výsledky dosiahnete aj vy.

Každopádne…

Predstavte si, že by ste dokázali zvýšiť pomocou prednášania svoje predaje o 10, 20, 30 – či viac percent

Ako napríklad Ľubomír…

Tento víkend som počas našich prezentácií prvý krát použil vedomosti získané na seminári: Magická Rétorika. Hoci som zatiaľ nepoužil všetky získané zručnosti a techniky, výsledky sme mali fantastické! 50% nárast obchodov oproti “bežnému” víkendu! Viac ako obchodných úspechov si vážim to, že sa mi svojim príbehom podarilo zaujať publikum tak, že mi po skončení prišli zablahoželať a v nejednom oku sa ligotali slzy… :)

— Ľubomír Fajták

Prezentovanie na verejnosti je dnes schopnosťou číslo jeden!

Všimnite si, že tí najúspešnejší domáci či svetoví leadri majú spoločnú jednu vec: Dokážu sa postaviť pred ľudí a dokážu ich nadchnúť pre svoj zámer. Jedným slovom – dokážu vysoko účinne prezentovať svoje idey na verejnosti.  

A ak to chcete dokázať tiež, pozrite sa na popis môjho Rétorického ultra-kurzu:

Magická Rétorika® >>

Nová kniha Petra Sasína: Magická Vlna 
www.magickavlna.sk

Peter Sasín: Magická Vlna

 

Surfujte svoju Magickú Vlnu

 

Dôvod #5: Lepší svet – prednes za prednesom

Hlboko verím, že každý rečník má obrovskú zodpovednosť. Zodpovednosť za to, robiť tento svet lepším miestom. Ako speakri máme zodpovednosť za každého jedného človeka v publiku.

Skvelí rečníci, ktorí pracujú s vysokým vplyvom, by mali túto svoju zodpovednosť brať výsostne vážne!

Účinné rétorické a komunikačné techniky sa totiž veľmi ľahko dajú zneužiť. 

Preto požadujem od každého účastníka Magickej Rétoriky dôrazný prísľub, že vedomosti získané na tomto seminári bude používať výlučne eticky

Je priam kriticky dôležité, komunikáciu používať vždy tak, aby ste ľuďom dávali viac možností, ako mali doteraz.

Príliš často však vnímam opak…

Mnoho speakrov tam vonku šíri obmedzujúce presvedčenia (vedome, či nevedome), ktoré držia ľudí pri zemi a nedovolia im dosiahnuť svoj plný potenciál.

Niektorí dokonca nabádajú informácie používať výlučne pre svoj profit.

Toto je pre nás „No-Go“

Túto zodpovednosť na NLP Akadémii berieme veľmi vážne a to isté chceme aj od našich účastníkov. Naša spoločná misia je robiť tento svet lepším miestom – prednes po prednese.

Ak vám (takisto ako nám) ide nielen o to, stať sa vysoko vplyvným rečníkom a navýšiť svoje príjmy, no súčasne vnímate ako svoj záväzok posunúť ľudí a tento svet ďalej a vyššie – je načase neodkladne začať a nastúpiť na túto novú cestu vo vašom živote.

(… pozor, klik na nasledovný odkaz môže spôsobiť, že už nič nebude ako predtým) :)

Magická Rétorika® >>

Je tu však jeden „háčik“…

Dočítali ste až sem, to pre mňa znamená minimálne jedno: Rétorika a prezentovanie na verejnosti je pre vás horúca téma. 

Každopádne teraz nadišiel čas, kedy vás budem od účasti na tomto rétorickom ultra-kurze odhovárať.

Prečo?

Pripomínam, že Magická Rétorika je nielen vysoko náročný kurz, kde účastníkom steká opakovane pot po chrbte, je súčasne aj jeden z najdrahších (ak nie najdrahší vôbec).

Takisto zvážte, že sa budete musieť riadiť mojou spätnou väzbou, a to väčšina ľudí nedokáže…

Tréner Petry Vlhovej, Livo Magoni, v jednom rozhovore na otázku, v čom vníma Petrin obrovský skok vo výkonnosti, povedal: „Petra je po rokoch jediná profesionálna pretekárka, ktorá bez slova robí to, čo jej poviem. Pretekárky, ktoré som trénoval pred ňou, toto nedokázali.“

Byť šampión znamená jednak robiť veci inak, ako masa, a to často znamená – nasledovať svojich mentorov. A jednak robiť veci, ktoré vám v danej chvíli môžu pripadať bezvýznamné, či kontraintuitívne. 

Preto hovorím na rovinu – spolupracujem len s ľuďmi, ktorí majú naoaj profesionálny prístup a vedia na chvíľu odložiť svoje ego a robiť veci, ktoré fungujú. 

Ešte stále ste nezavreli túto stránku?

Ste ochotní podstúpiť to, čo väčšina nikdy nepodstúpi?

V takom prípade budem veľmi vďačný, ak môžem spolupracovať práve s vami a veľmi rád vás zo všetkých síl a znalostí, ktoré na poli rétoriky a vplyvu mám, podporím.

Prečítajte si o tomto ultra-seminári viac a jednoducho kliknite na:

Magická Rétorika® – s Petrom Sasínom >>
Magická Rétorika® – s Petrom Sasínom >>

Ja sa na Vás už každopádne teším

Váš Peter

Peter Sasín, Váš NLP Tréner

Peter Sasín Podpis

Peter Sasín, váš NLP Tréner 

P.S.: Ak chcete vedieť odpovede na otázky, ktoré som tu nezodpovedal, napríklad, koľko účastníkov môžete očakávať na kurze, alebo čo konkrétne budeme trénovať, prečítajte si celý popis seminára…

 (Klik:) MAGICKÁ RÉTORIKA >>

 


Články a Vysielanie NLP Akadémie vo vašom mobile alebo tablete? Kliknite na Google play, alebo na App Store a stiahnite si aplikáciu NLP Akadémie:

Aplikácia NLP Akadémie pre Android na Google Play - kliknite

available-on-the-app-store-logo

Peter Sasín Kniha TRIUMF - Váš nový životný príbeh v predaji

 

Vaše komentáre :)

komentárov

No comments yet.

Pridaj komentár

NLP Akadémia - official member of Society of NLP