[display_podcast]
Určite poznáte ľudí, ktorí doslova prekypujú zdravím. Pritom možno ani nežijú tým najzdravším spôsobom. Čo robia títo ľudia inak? Ako to, že už niekoľko rokov nemali chrípku, aj keď nás rádio a TV presviedčajú o epidémiách? Prečítajte si, v čom títo ľudia uvažujú inak ako väčšina.
Akú máte o sebe predstavu, keď ste zdraví?
Aké vidíte v mysli obrazy, keď máte pocit, že na vás „niečo ide“? Vidíte sa trpieť so všetkými symptómami, alebo sa vidíte ako prekypujete zdravím?
Nedávno sme mali v NLP Akadémii v koučingu úspešného podnikateľa. Jeho presvedčenie bolo, že vždy, keď má dlhšie voľno (napr. na Vianoce), tak sa vidí, ako to zas na neho príde. Tzn. vidí sa, ako leží v posteli a vôbec nemôže vstať a preto musí (jeho vlastnými slovami) „čúrať do fľašky“.
Na otázku, ako potom naozaj prebiehali jeho Vianoce, odpovedal: „Ležal som v posteli, nemohol som vôbec vstať a musel som mať pri posteli prichystanú fľašu.“
Za čo ste dostávali v detstve pozornosť?
Keď tento podnikateľ ochorel, všetci sa o neho starali a bol stredobodom pozornosti. Zistili sme, že to bol (podvedomý) vzorec správania z detstva. Na podvedomej úrovni si ochorením zabezpečoval pozornosť svojich blízkych.
Príliš veľa detí u nás dostáva pozornosť až vtedy, keď ochorejú. Zrazu majú rodičia čas na prečítanie rozprávky, prinesenie čajíčka, či obstaranie vytúženej hračky…
Koľkokrát si denne poviete, že ste zdraví?
Ruku na srdce. Koľkokrát si počas dňa poviete, že ste zdraví. Že vám je dobre a cítite sa skvele. A koľkokrát si naopak poviete: „Bolí ma hlava“? Alebo: „Ide na mňa chrípka, zas budem dva týždne ležať“?
Môžete tvrdiť, že ste zdraví, aj keď práve cítite, že to tak nie je?
Tu sa opäť dostávame k fungovaniu podvedomia. Vaše podvedomie je ako džin z Aladinovej lampy. Každé tvrdenie je pre neho príkazom.
Ak si teda opakovane poviete, že ste zdraví, podvedomie povie: „OK. Rozumiem. Vykonám.“ Ak si hovorievate: „To zas bude nádcha“ – ako asi reaguje vaše podvedomie? Opäť bez odporu súhlasí s vašim tvrdením.
Tým, čo (v duchu i nahlas) o svojom zdravotnom stave hovoríte, ovplyvňujete, ako na tom zdravotne ste.
Vplyv okolia a reklamy na vaše zdravie
Začína jeseň a s ňou obdobie, kedy väčšina ľudí podľahne sugescii reklám, že „už zas prichádza chrípková sezóna“. Tieto reklamy sa tvária ako reklama na liečivo, pritom je to skrytá výzva na ochorenie. Naše odporúčanie: Akonáhle vidíte reklamu napr. na liečivo proti chrípke, prepnite televízor, alebo utečte z miestnosti :)
Reklama na liečivá pôsobí na podvedomie a sugeruje, že liečivo potrebujete. Netrénované podvedomie si poslušne povie: „OK. Rozumiem. Vykonám.“ A zariadi všetko tak, aby ste to liečivo nakoniec potrebovali.
Takto budete (nielen) túto sezónu omnoho zdravší
- Denne si mnohokrát opakujte, že ste zdraví. (Pozor, nehovorte si, že „nie ste chorí“. To je pre podvedomie úplne iný druh informácie.)
- Predstavujte si sami seba, ako prekypujete silou a zdravím. (Zapojte do predstavy všetky zmysly. Čo vidíte, počujete, cítite, keď ste zdraví?)
- Vyhýbajte sa reklamám na „sezónne“ liečivá. (Lieky proti chripke, nádche, sennej nádche apod.)
- Zaistite si pozornosť okolia niečím pozitívnym. (Dobrým skutkom alebo tým, akí ste vtipní, popr. podajte kvalitný výkon…) Získate tak pozornosť, aj keď ostanete zdraví :)
Prajeme vám krásnu a zdravú jeseň (a celý rok a viac :)
Vytvárajte si život plný zdravia!
Ostaňte s nami :)
Peter Sasín
NLP Akadémia
www.NLP-Akademia.sk
Články a Vysielanie NLP Akadémie vo vašom mobile alebo tablete? Kliknite na Google play, alebo na App Store a stiahnite si aplikáciu NLP Akadémie:

No comments yet.